Bali

 2008.01.28. 05:03










Hat hazaertem jogjaba, meg is orulok itt annyira meleg van. repulovel jottem Balirol vissza
(oda is). penteken reggel nyolckor indult a gepem denpasarbol es nyolcra ert jogjaba. jo gyors mi? hehe. pont egy ora az idoeltolodas azert.
bali gyonyoru szep volt a levegobol kora reggel. en hulye nem fenykepeztem le, mert lemerult. de sose lattam meg ilyen szepet. es nagyjabol a helyeket is be tudtam azonositani, ahol jartam. az eszaki reszt, lovinat, ahol fekete a homok a tengerparton es ahol lattam delfineket es ahol egy hegyi forras forro vizeben furodtem mikozben felettem az eg ram szakadt ahogy azt szokta ilyenkor esos evszakban...a hegyeket amiken csak busszal mentem keresztul, de sosem felejtem el oket. ubud, ahol erdokben meg ugralnak a majmok, a rizsteraszok, vizesesek, s a hindu templomok mindenutt. de mindenutt. fustoloillat, ganesa szobrok. szarungos nenik fejukon tomott kosarakkal. kecak dance. ami a ramayanat jatsza el, de nem a szokasos gamelan csorompoles az alapzaj, hanem majmokat utanzo felmeztelen kockas szarungot viselo bacsik ritmusos cak-cak-ozasa. a tanc vegen egy bacsi meg mar olyan kesz van a transztol, hogy mezitlab rohangal a tuzben meg a parazson es a bore ep marad.
aztan del-bali a feherhomokos szorfparadicsom, bar ebben az idoszakban kisse koszos a tenger, de legalabb turista sincs annyi. kuta, legian, seminyak a bali bomb emlekmuvel, a szinesebbnel szinesebb ejszakai barokkal, ausztralokkal, japanokkal, kanadaiakkal, szexi nokkel es homokosokkal. nusa dua a csillogo szallodaival es makulatlan tiszta bicsevel, dreamland a sziklas homokos tengerpart , sanur, ahol megeri felkelni otkor, hogy az ember lassa a napfelkeltet. tanah lot (o egy templom egy szikla tetejen), ulu watu (meg o is)...
es hat igaz, bali dragabb, mint java, de azert itt is meg lehet talalni a warungokat a hatso kis utcakban. es le lehet alkudni az egyfolytaban nyomulo arusok, tengerparti masszornenik, es szorfoktatofiukak olykor pofatlanul magas arajanlatait. foleg ha az embert helyinek nezik hehe.
hat balira meg visszamegyunk az biztos.

A bejegyzés trackback címe:

https://azsiamania.blog.hu/api/trackback/id/tr334545481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása